2011/05/27

Wywiad z Kasią Adamik, Bartłomiejem Topą i Radosławem Jamrożem

Czy podczas pracy nad „Kozą” mieliście w pamięci Woody’ego Allena i „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale boicie się zapytać”?

Kasia Adamik: Nie. Chcieliśmy potraktować ten temat bardzo serio. Ten „ping-pong dialogowy”, który jest typowy dla amerykańskiej dramaturgii, jest bardzo dowcipny. Nie wycinaliśmy śmiesznych scen, ale chcieliśmy, żeby to był dramat rodzinny. Bohaterów, którzy są normalnymi ludźmi, stawiamy w sytuacji ekstremalnej, z której się można śmiać. Tymczasem oni przeżywają prawdziwy dramat. Są skonfrontowani z sytuacją, która ich przerasta. Bartek miał cały czas problem z zaakceptowaniem zoofilii.

Bartłomiej Topa: Jak można zaakceptować taką sytuację? Zastanówmy się wspólnie. Co zrobić? Jak się odnieść do takiej miłości? Może Radek by się wypowiedział…

Radosław Jamroż: Ja nie jestem aktorem. Jestem rok po maturze i zostałem wrzucony na głęboką wodę. Byłem przerażony, a dziewczyny to wyczuły i bardzo mi pomagały. Moja droga do teatru była dziwna. O castingu dowiedziałem się od Doroty Pomykały w Studiu Aktorskim Art-Play, gdzie się uczyłem. Okazało się, że ten etap castingu jest wtedy, kiedy mam ustną maturę z angielskiego, przekładałem i jakoś się udało.

Kasia Adamik: Radek jest superświadomym aktorem. Myślę, że ma długą drogę przed sobą. Wie, o co chodzi, rozumie, co gra. Przyjmuje uwagi i potrafi je odtworzyć na scenie.

Rozmawiały Karina Bonowicz i Magdalena Jasińska

O debiutantach
Kasia Adamik
- reżyserka i storyboardzistka (autorka scenorysów filmowych),
- córka reżyserów: Agnieszki Holland i Laco Adamika,
- absolwentka Wydziału Grafiki Komiksowej Akademii St. Luc w Brukseli,
- jej debiutem reżyserskim był film „Szczekać na świat” w 2002 (ang. Bark) – nominowany w kategorii Najlepszy Film na festiwalu w Sundance w 2001.

Radosław Jamroż
- absolwent Studia Aktorskiego Art-Play Doroty Pomykały w Katowicach,
- student PWST w Krakowie, zamiejscowego Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu,
- przez 10 lat tańczył w Zespole Pieśni i Tańca „BIELSKO”.

Bartłomiej Topa
- absolwent PWSFTViT w Łodzi,
- ma na swoim koncie kilkadziesiąt ról filmowych i telewizyjnych m.in. u Krzysztofa Kieślowskiego, Marka Kondrata, Władysława Pasikowskiego czy Wojciecha Smarzowskiego,
- zagrał w „Boisku bezdomnych” w reż. Kasi Adamik,
- rola Rossa jest jego debiutem teatralnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz